31.10.09

The Opposite of Hallelujah.

Så snygg så att jag genast skulle kunna ta tåget till Italien för att köpa en. cykla tillbaka hem sen kanske?

Nu ska jag se Wierdsville på Silver (bästa tvkanalen ever enligt mej). Världens finaste bil är dessutom med i filmen. Efter den visar dom Amélie from Montmartre, ska man orka sitta och se den EN GÅNG TILL?! den visas flitigt på Silver, andra filmer brukar dom byta ut varje månad men just Amélie förblir kvar i evighetens evighet. men visst den är bra och fin. men man tröttnar efter att ha sett en och samma film mer än 20 gånger.
Menmen, Wierdsville verkar skön så de blir en bra lördags-eftermiddags-film.

-Et de ratage en ratage, on s'habitue à ne jamais dépasser le stade du brouillon. La vie n'est que l'interminable répétition d'une représentation qui n'aura jamais lieu.
- Och från misslyckande till misslyckande, vi vänjer oss vid att aldrig komma förbi iscensättningen av de grova skisserna. Livet är bara ändlösa repetitioner av en föreställning som aldrig kommer äga rum.

1 kommentar:

Sofia sa...

GAH vilken flott cykel! Jag har aldrig varit någon som gått igång på cyklar men hade jag haft den där hade jag cyklat precis överallt.