25.7.10

Tiger Tamer.

No more runnin,
Says my mind.
All this movement has just proved.
Your kisses are too fine.

No more runnin.
I got to breathe.
On back porches with the torch of a Firefly-lit tree.

It's what I'd hoped for, No more runnin.

Jag ska inte hit, Jag ska inte dit.
Nej. Jag blir kvar. Kvarstår. Återstår.
Blir kvarvarande. Överstående.
Blir över.

Hade tänkt slicka frimärken och kuvert imorgon.
Låta någon annan ta stegen utanför mitt hem åt mej.
Dvs ett papper plus några papper till. Dom får bli mej för en stund.
Sälja in mej.
Där jag inte kan göra de själv.
Dit jag inte når.

Sen ska jag nog ligga på golvet en stor del av dagen.
Älskar golv.
Och mark.
Älskar allt som är stadigt.
Som man kan luta både rygg och huvud mot.

Fick lönespecifikationen idag.
Omfattning 100.
Antal 73.
Belopp 0,00.
Skatt 0,00.
Nettolön 0,00.
Nu känner jag mej bortglömd av självaste Posten.

De får räcka med text nu.
Får inte bli trött.
Imorgon ska jag slicka frimärken.
Bli någon annan.
Och ligga på golvet.

Inga kommentarer: